Bedrijfskundewinkel geeft kosteloos advies aan bedrijf in Nijmegen en omstreken. Wij geven advies aan ondernemers op vrijwel alle vlakken van bedrijfsvoering, ten behoeve van de verbetering van uw onderneming. Dit advies komt tot stand door de academische kennis van onze student-consultants. Dit zijn allemaal studenten aan de Faculteit der Managementwetenschappen aan Radboud Universiteit. De voornaamste drijfveer voor hen om ondernemers te helpen, is het toepassen van relevante kennis en vaardigheden in de praktijk. Studenten krijgen tijdens hun studie veel theoretische kennis, die ze vervolgens bij de Bedrijfskundewinkel in de praktijk kunnen toepassen. Wij selecteren deze gemotiveerde studenten op basis van studiepunten, motivatie, werkervaring en sociale kwaliteiten. 

Mocht u geïnteresseerd zijn en contact met ons opnemen, zal er er eerst een intake gesprek gevoerd worden met onze acquisitiemanager. Deze zal, namens Bedrijfskundewinkel, kennis maken met u en uw onderneming. Vervolgens zal de acquisitiemanager uw probleem met u bespreken, om zo tot een concrete probleemstelling te komen. Vervolgens zal worden gekeken of deze probleemstelling beter kan worden beantwoord middels een brainstorm of een projectronde

Brainstorms

De brainstorms die wij bieden zijn gericht op het oplossen van problemen met vele mogelijke oplossingen. Hierbij is het de bedoeling dat in één uur tijd zoveel mogelijk ideeën worden bedacht voor het probleem waar de ondernemer tegenaan loopt, zodat de ondernemer vervolgens zelf kan bepalen welke ideeën hij/zij goed vindt en gaat implementeren. Voorbeelden van ‘brainstormvragen’ zijn: ‘Hoe kan ik makkelijker mensen bereiken met mijn product?’ en ‘Hoe zorg ik dat, tussen verschillende activiteiten door, mijn klanten toch enthousiast en ‘emerged’ blijven?’

Projectrondes

De projectrondes die wij aanbieden zijn gericht op het beantwoorden van complexere vragen die een onderzoek of analyse vereisen. Hierbij zal de ondernemer gedurende zeven weken worden bijgestaan door een groepje student-consultants, die deze vraag zullen proberen te beantwoorden middels onderzoeken. Uiteindelijk zal hier een adviesrapport uitkomen, waarin vermeld staat wat de problemen zijn waar de ondernemer tegenaan loopt en op welke manier deze problemen het beste kunnen worden opgelost. Voorbeelden van vragen voor een projectronde zijn: ‘Welke landen hebben de meeste potentie voor mijn product, en wat zijn dan de logisitieke mogelijkheden?’ of ‘Hoe kan ik mij blijven onderscheiden van mijn concurrenten in de toekomst?’

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial