Een projectronde bij Bedrijfskundewinkel staat in het teken van het beantwoorden van een complexe vraag op basis van kennis en onderzoek. Dit betekent dat tijdens een projectronde een complexe vraag centraal, waarbij er een onderzoek is vereist om tot een antwoord te komen. Voorbeelden van dergelijke onderzoeken zijn: een marktonderzoek uitvoeren, een bedrijfsplan schrijven, een concurrentieanalyse uitvoeren of een marketingplan schrijven.
Gedurende deze projectronde zal de ondernemer een groepje student-consultants toegewezen krijgen, die zullen helpen met het beantwoorden van deze complexe vraag. Hierbij zullen de student-consultants een onderzoek uitvoeren om tot een adviesrapport te komen, met daarin concrete adviezen voor de ondernemer. Ook zullen de student-consultants, allemaal studenten aan de Faculteit der Managementwetenschappen van Radboud Universiteit, hun opgedane kennis uit hun studie, inzetten om met adviezen te komen.
Bij projectrondes is het de bedoeling dat er eenmaal in de week een samenkomst plaatsvindt van de student-consultants en de ondernemer. Hierbij is er een mogelijkheid voor de student-consultants om eventuele vragen te stellen, of mogelijkheden te toetsen. Ook geeft dit de mogelijkheid voor de ondernemer om sturing te geven aan de student-consultants, om zo te zorgen dat de vraag in de goede richting wordt beantwoord.
Uiteindelijk zal de ondernemer een adviesrapport ontvangen van de student-consultants, die eventueel nog kan worden gepresenteerd/toegelicht door deze student-consultants. Hiermee is het project ten einde en kan de ondernemer aan de slag met het implementeren van de adviezen van Bedrijfskundewinkel.